2 Şubat 2018 Cuma

Sistemin Uçak Biletini Yutma Meselesi

Başıma gelmez dememek lazım ki başıma gelene kadar böyle bir durum yaşayacağım aklımın kenarından bile geçmemişti, geçmezdi de.


Durumu kısaca özetlemem gerekirse; Hatay için bakıma girecek pistimizi de göz önüne alarak, üç ay sürecek bakımın ardındaki ilk güne gelmek üzere THY sitesine girerek Anadolu Jet'den gidiş dönüş biletlerini alıyorum. Bilgisayara indiriyorum. Her şey doğal akışında ve bir sorun yok!

Bir süre sonra pisteki iyileştirmenin bir gün sonraya kalacağı düşünülerek 7 Kasım'dan bir gün sonraya ertelenen uçuşun yeni bilet bilgileri tarafıma gönderiliyor hava yolu tarafından. Bundan bir kaç gün sonra da hem gidiş hem de dönüşlerdeki 5'er dakikalık farklılıklar yine telefonuma ve e-posta adresime ulaştırılıyor. Görünüşte hâlâ her şey yolunda.

Fakat!

Uçuşa 15-20 gün kala şeytan dürttü ki iyi de yapmış, rezervasyon kodumla kontrol edesim geldi biletleri. Bir de ne göreyim, dönüş biletlerimiz sistemde yok. Önce umursamadım, nasılsa elimde kapı gibi mesajlar var, diye düşündüm. Bir süre sonra, ne olur ne olmaz diyerek -özellikle dönüş günü tarih olarak önemliydi- çağrı merkezini aradım. Durumu anlattım.

Karşıdan gelen bilgiye göre gidiş ve dönüş biletleriyle ilgili, bana da ulaştırılmış tüm bilgiler ve önceki biletler, yani bütün bilet işlemlerim, ekranlarında var, lâkin saati 5 dakika ileri alınmış yeni dönüş, THY'nin rezervasyon sayfasında yok. Dolayısı ile indirilebilecek bir bilet de. Durumu anlatan bir e-posta atın, dosya oluşturalım dedi ilgili.

Durumu izah eden, dosya oluşturulması için bilet çıktılarını da içeren bir e-posta attım. Bir hafta ses yok. Bir daha aradım. Dosyanın incelendiği bilgisini aldım. E dedim ben gidene kadar dosya sonuçlanmazsa ne olacak? Dönüşü garanti olmayan bir uçuşa neden gideyim ve bunu tazmin etmek isterim.

Allahtan şirketlerinin prestijini kurtarma çabasını gösteren çalışanlar da var.

Velhasıl-ı kelam, 10 gün kadar sabreden ben ses çıkmayınca bir kez daha aradığımda cevap veren çağrı merkezi görevlisi hanımefendi, sorunun vahametini anlayan ve olayın benzerlerini daha önce de tecrübe etmiş ve işinin sorumluluğunun farkında biri olarak, bunun "sistemin yutması" olayı olduğunu belirtti ve beni doğrudan müşteri temsilcisine yönlendirdi.

Her seferinde doğal olarak başka biri ile konuşmak durumunda kalınca, aynı hikayeyi, o hanımefendiye de anlattım. Gerçekten çok ilgilendi. Dosyamın durumuna baktı ve yarın sabaha kadar bilgilendirilmezseniz tekrar arayın diyerek bir telefon numarası verdi. Ertesi gün aradığımda çıkan temsilci ise, dosya açılmış olduğunu teyit etti ama kalan süreyi de gözeterek, ben telefondayken bizzat olayı ele alarak  sonuçlandırdı ve dönüş biletlerimize kavuşturdu bizi.

Sonra benzer olay internete yansımış mı diye baktım, bir şikayet gördüm ilgili sitelerden birinde, bilet sahibi ben gibi bakmayıp, nasılsa elimde çıktım var diyerek gittiği yerden dönerken bankoda biletinin olmadığı sürprizi ile karşılaşmış, o dakikada yapılacak hiç bir şey olmadığı için 1.000 TL civarı bir bedel ödeyerek yeni bilet almış.  O nedenle yani, kontrol etmekte yarar var, özellikle biletlerde değişiklikler olduğunda. Benzer olayın her hava yolunda başa gelebileceğini de göz ardı etmemek gerek... diye düşünüyorum artık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İLETİŞİM İÇİN

laparagas@gmail.com

KATKIDA BULUNANLAR

Blogdaki yazıların tüm hakları La Paragas yazarlarına aittir.
Yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP